The smart Trick of דמנציה סופנית That No One is Discussing

Wiki Article

האלצהיימר היא מחלת דמנציה שיש לה מאפיינים פיזיולוגיים הייחודיים לה.

הקשיים והאתגרים עצומים כפי שתיאר הסופר אמנון שמוש בספרו בוקר טוב אלצהיימר, המגולל את ההשתלטות האכזרית של המחלה שפקדה את רעייתו ואת כובד המשקל על כתפיו של בן הזוג המטפל במסירות ובאהבה.

היא נגרמת מהצטברות של גופיפי חלבון במוח, הפוגעים באיזון הכימי – וכתוצאה מכך – לבעיות בתפקוד. מאפייניה הבולטים הם: הזיות, תנודתיות משמעותית בתפקודי חשיבה כמו ריכוז או זיכרון, והפרעות תנועה פרקינסוניות. 

הטיפול כולל מתן תרופה המשפיעה על עיכוב שחרור אנזים במוח (אצטילכולין אסטראזה). ישנן מספר תרופות כולן משפיעות על שיפור הזיכרון ויכולות הקשב והריכוז, התקשורת וגם על ההתנהגות.

מהבחינה הרפואית, מאחר שבשלב זה המערכת החיסונית של החולה חלשה והוא חשוף להידבקות בזיהומים, הטיפול בבית מפחית כמעט לחלוטין סיכוי לזיהומים. 

במקום בית חולים: מתי ובאילו מצבים ישקול רופא המשפחה אשפוז בית אקוטי

כאשר אתם רואים שינויים קוגניטיביים ומנטליים אצל בן/בת זוג, הורה או קרוב משפחה אחר , כדאי להתייעץ עם רופא המשפחה ולבקש הפנייה למומחה בנוירולוגיה או בפסיכוגריאטריה לביצוע אבחון.

בשלבים המתקדמים של המחלה, רוב הזמן החולה יהיה מנותק. יש חולים שאינם מדברים כלל או שמדברים מעט אבל לא בהיגיון" מסבירה ד"ר פרגר.

משחייה ועד תשבצים: החשיבות של פעילות ספורטיבית וקוגניטיבית בעיכוב ומניעת דמנציה

לצד התסמינים התנועתיים, למחלת פרקינסון יש מגוון רחב של השפעות check here פחות דומיננטיות, אך לא פחות חשובות – ובכלל זאת תסמיני דמנציה.

הטיפול התרופתי מותאם לסוג הדמנציה – תסמינים וקצב התקדמותם וניתן לרוב  לחולים הסובלים ממחלת האלצהיימר בדרגה קלה עד בינונית. הטיפול התרופתי ניתן לתקופה מוגבלת כל עוד הוא מביא לתועלת ויופסק כאשר תחול החמרה במצב החולה.

הוספיס בית וליווי פליאטיבי לחולי אלצהיימר מתמקד ביצירת איכות ונוחות חיים מיטביות למטופלים, בכבוד ובסביבה עוטפת ומסייעת לקראת השלבים הסופיים של המחלה, בנוחות ביתם המוכר והמנחם. אשפוז הבית של צבר רפואה לחולים אלה מעניק מעטפת רפואית, וסוציאלית מלאה , כולל תמיכה רגשית וסיוע למשפחה במיצוי זכויות, והקלה על תסמיני המחלה ככל הניתן, ללא כל עלות למטופל או למשפחתו.

במקום בית חולים: מתי ובאילו מצבים ישקול רופא המשפחה אשפוז בית אקוטי

כמו כן מכיוון שאין מספיק כוח עזר להחלפת טיטולים, יחברו לחולה קטטר שמהווה סיכון לזיהום בדרכי השתן. כמובן שבאשפוז החולה הדמנטי חשוף להידבקות בזיהומים, ככל שהמערכת החיסונית שלו חלשה. באופן כללי, בבית החולים אנשי הצוות לא תמיד יכולים להיות ערים לסבל של חולה בדמנציה, הם לא מכירים את סדר היום שלו, מתי הוא רעב ומתי הוא חש כאבים. מאחר שניתן את רב הטיפול לבצע בבית, עדיף להימנע מאשפוז ומהוצאת החולה מהסביבה הטבעית שלו. אין כמו טיפול אישי בבית".

Report this wiki page